| formació continuada >
              cursos actuals
               ANÀLISI I COMPOSICIÓ DE LA MÚSICA DE CINEMA (PRIMER NIVELL) - FILMSCORING i - CURS 2015              
               
              
                - Adreçat a...
 
                - Calendari i Horari
 
                - 
                  
Descripció 
                 
                - Mestres
 
                - Preu
 
                - Inscripció
 
               
              
                 Descarrega el PDF informatiu 
                  
                  A tots els músics professionals interessats, estudiants de música de nivell mig o alt, mestres i professors de música. Es necessita nivell musical que permeti la lectura fluida de partitures. 
                
                  
                
                                    Calendari i Horari 
                   DATES:  
                    divendres 27 febrer, 27 març, 24 abril, 22 maig, 26 juny 2015  
                    * Per disponibilitat dels mestres poden haver canvis ens els dies de classe, sempre serien en dijous o divendres. 
                  HORARIS:  
                    de 
                    10,00h a 14,00h  
                         
                        DURADA:  
                    25 hores (20 presencials i 5 no presencials)  
                     
                    NúMERO DE SESSIONS: 5 
                 
                
                                    Descripció del curs 
                     
                  L'interès per a la  música de cinema es innegable i això es fa evident en el creixent nombre de  concerts que les grans formacions orquestrals d’arreu del món li dediquen. Però  la música que serveix de suport a les imatges te una gènesis molt diferent de  les restants i això es degut al fet que presenta en totes les seves formes  una gran versatilitat. Aquest fet obliga a conèixer una gran quantitat de  tècniques harmòniques, formals i instrumentals que van des de les més habituals  a les de tipus ètnic, procedents del jazz, la música llatina, les de caire  tradicional, de la música atonal i d'avantguarda, i el més important, les  derivades de la música simfònica del segle XX. Autors com Holst, Bartók,  Barber, Strawinsky han estat sistemàticament referenciats en les bandes sonores  dels darrers quaranta anys.  
                  En aquest nou  aquest context l’anàlisi ha de ser diferent ja que allò que justificava les  tècniques emprades fins ara no té  sentit. El curs està orientat en la comprensió dels nous fenòmens i l’aplicació  de les tècniques adequades en cada cas. 
                     
                    Continguts  
                     
                  Harmonia de  Color Anàlisi d’acords adiatònics, (mecànica dels  acords adiatònics, paral·lelismes simètrics i asimètrics, en relació melòdica,  acords adiatònics contra pedal) l’omissió harmònica, anàlisi de superposició  d’acords, tensions harmòniques i disposicions en vertical. 
                  Harmonia Modal Concepte de modalitat, modes moderns, ètnics i sintètics, l’acord modal.  Anàlisi de la modalitat com a color harmònic i anàlisi de l’ús tonal de la  modalitat. 
                  Orquestració Anàlisi de textures orquestrals (dinàmiques, estàtiques) acompanyaments  (superiors, inferiors i interiors) i “tuttis” orquestrals. 
                  Dramatització  Anàlisi dels paral·lelismes  entre les situacions en pantalla i la música. Elements harmònics, rítmics i  formals en la recreació sonora. 
                  Metodologia  
                     
                  S’analitzaran, amb audició i partitura, les  bandes sonores més importants de la història del cinema. Es repassaran els  elements existents en la partitura com textures orquestrals, el tipus d’harmonia  i la forma i sincronia utilitzades. Es senyalaran els aspectes claus per  orientar el tipus d’anàlisi més adequat i com ha d’incidir en els resultats  finals. 
                     
                    Materials 
                     
                    Durant el curs es facilitarà a l'alumne les partitures i les gravacions necessàries en CD per la realització dels anàlisis.  
                   
                 
                
                  Mestres 
                     
Joan Albert  Amargós Compositor i director nascut a Barcelona el  1950. Instrumentista de clarinet i piano ha composat un nombre considerable  d’obres de camera i simfòniques. Ha treballat per a cinema, teatre i dansa i  també com arranjador i orquestrar en diversos camps de la música posant de  manifest la seva polivalència. Aquesta també és manifesta en el mon del jazz i  el flamenc.  
Com arranjador, adaptador i orquestrador ha  col·laborat amb artistes de las més variades tendències, com ara Katia i  Marielle Labèque, Alfredo Kraus, Plácido Domingo, El Camarón de la Isla, Paco  de Lucía, Tomatito, Joan Manuel Serrat (Serrat Simfònic), Ana Belén, Victor  Manuel, Carles Benavent, Chano Domínguez, Vicente Amigo,  Miguel Poveda, Gary Burton, Didier Lockwood,  Jorge Pardo ,etc, i ha col·laborat amb les orquestres  de major prestigi de l’estat espanyol, així  com també amb les de Suecia, Mèxic, Argentina i Xile. 
Ha obtingut en set ocasions (de 1999 a 2008) el premi com a  millor arranjador d’Espanya concedit per l’Acadèmia de la Música”. El 1988 va  rebre de mans de Chick Corea el premi de composició de “Jazz Contemporaneo” per  l’obra “Hasta siempre Jaco”. També és premi al millor disc de l’any juntament  amb Carles Benavent i és posseïdor del premi “Altaveu” per el seu “Concert de  Clarinet”. La Generalitat de Catalunya li va concedir el “Premi Nacional de  Música” per l’òpera “Eurídice” en el 2002, tanmateix també va obtenir el premi  “Ciutat de Barcelona” del mateix any per la seva col·laboració amb Miguel  Poveda i per l’estrena del “Concert de Trombó”. Ha estat nomenat als premis  “GRAMMY 2007”  en la categoria de millor compositor de música contemporània per l’obra  “Northern Concerto”, obra d’encàrrec de la solista Michala Petri, obra que va  ser distingida amb el premi de l’Acadèmia de la Música” 2007. 
 
Lluís  Vergés i Soler Trompetista, Compositor i pedagog.  Actualment és professor de L’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) en  les assignatures de “Tècniques i Estils de Jazz”, “Arranjaments de Jazz I” i  “Arranjaments de Jazz II” (Big-Band) també ha impartit l’assignatura de “Film  Scoring en el mateix  centre. 
A les darreries  dels setanta i primers del vuitanta va formar juntament amb Joan Albert  Amargós, l´orquestra “Factoría Musical”, (integrada per J.A. Amargós,  Ll.Vergés, Ll.Vidal, J.Bonell, D.Pybus, A.Pereira, M.Simon, Q.Solé,  J.Cortadellas, etc...) que va significar en aquells moments un punt de  referència en la vida musical catalana. 
Com a compositor i  arranjador ha treballat en el camp de la publicitat, arranjant per a cantants,  grups de rock, jazz i salsa. També ha colaborat amb L´”Orquestra Simfónica del  Vallès”, L’”Orquestra Simfònica de les terres de Lleida” i l’”Orquestra de  Cambra del Teatre Lliure” sota la direcció de Josep Pons com a instrumentador  en diferents espectacles. Ha composat música de per cinema, i ha estrenat el  1.993 en el Festival Internacional del Vendrell el seu quartet de clarinets amb  execució del Quartet de Clarinets de Barcelona.  
Ha format part  entre d’altres del quadre de professors del “Centre d¨Estudis Musicals de  Barcelona” (Vallvidrera) on va ser cap d´harmonia tradicional, “Escola de  Música Zeleste”, on era cap del departament de jazz i música moderna i director  pedagógic de l´escola “Taller de Músics” durant més terze anys.  
Ha estat assessor  del departament d´Ensenyament,  en la  elaboració de curriculum L.O.G.S.E. tan en el grau elemental, mig i superior.  Ha impartit cursets, seminaris, “masters”, conferències arreu de Catalunya i de  la resta del estat espanyol. Actualment i juntament amb Joan Albert Amargós  imparteix un cicle de “masters” sobre composició i instrumentació per  l´orquestra simfònica i també sobre la composició per a cinema. 
Finalment remarcar  que ha format a tota un generació de músics que actualment formen el panorama  musical català. Han estat alumnes seus: Mario Rossy, Jordi Rossy, Merçè Rossy,  Joan Monné, Feliu Gassull, Xaxier Capellas, Francesc Capellas, Pedro Javier  González, Jon Robles, Xavier Figuerola, Alexis Cuadrado, Ramón Cuadrada, Pau  Casares, Pep Gol, Pere Loewe, Raimon Ferrè, Àlex Tenas, Iñaki Salvador, Marc  Miralta, Cesc  Miralta, etc... 
Recentment ha publicat el llibre “El Lenguaje  de la Armonía” (Ed. Boileau/2700) 
                 
                
                  Preu Curs: 395€ 
                     
*Possibilitat de fer el pagament en dues quotes: la primera de 200 Euros i abans de la segona sessió 195 Euros. 
 
*La factura del curs s'emet amb les dades   de la inscripció. Si vols la factura amb unes altres dades (Escola on treballes, Institució) ho has d'indicar al formulari d'inscripció. No es podran variar les dades de la factura un cop fet el pagament.  
 
*Curs bonificable a càrrec del Crèdit de Formació de la vostra empresa. Segons el Reial decret 395/2007 de 23 de març, totes les empreses que tinguin treballadors disposen d'un crèdit anual  per a la seva formació. Aquesta disponibilitat de crèdit permet recuperar  la inversió de formació realitzada per les empreses mitjançant bonificacions en  la Seguretat Social. Consulteu la vostra empresa. 
 
 *Entrega de Certificat d'Assistència (80%).  
 
*ACTIVITAT en tràmit de Reconeixement pel DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ de la Generalitat de Catalunya segons Ordre de 7 de setembre de 1994, per la qual s'estableixen els requisits i procediments per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat.  
                 
                Accedeix al Formulari d'inscripció (tancat) 
               
              |